Hur funkar det egentligen när man är ensam på sin roll och jobbar på distans? ’Toppen!’ säger vår Sales & Marketing Automation Specialist Petter Cete. Petter har jobbat på Smarkit Agency sedan 2020 och har jobbat nästan uteslutande på distans, men känner sig ändå som en självklar del av teamet.

DSC_7647_cropped

Petters roll som Sales & Marketing Automation Specialist

Petter jobbar som Sales and Marketing Automation Specialist, vilket innebär att han hjälper kunderna med att arbeta i Hubspot som CRM och automationssystem. Både för de som är nya på plattformen eller de som vill utveckla sitt användande.

"Min roll är att vara ett bollplank och rådgivare för våra kunder när det gäller att använda HubSpot som CRM och automatiseringssystem. Jag hjälper dem med allt från teknisk onboarding och utbildning till löpande support för att utveckla deras användning av plattformen."

Petters roll kräver inte bara teknisk kompetens utan också en djup förståelse för kundernas behov och utmaningar. 

"En av de största utmaningarna är att hantera olika kunders unika processer och behov, även när de använder samma system som HubSpot. Så vi jobbar mycket med dialog för att identifiera behoven och förbättringsmöjligheterna."

Genom att hjälpa kunderna att effektivisera sin säljprocess, utveckla sin marknadsstrategi och förstå sitt CRM-system ger han dem verktygen de behöver för att implementera nya metoder, maximera sin potential och uppnå sina affärsmål.

Läs om varför Smarkit Agency väljer att arbeta med Hubspot i vår artikel här.

Själv på rollen, men inte ensam

Även om Petter är teamets enda Sales & Marketing Automation Specialist, är han långt ifrån ensam. En av de största fördelarna med att arbeta på Smarkit Agency är enligt Petter den breda kompetensbasen inom teamet.

”Vi samarbeta ofta i olika konstellationer där vi sätter ihop ett team med flera olika kompetenser beroende på vad kunden behöver just där och då. Projektledarna är navet i projekten och underlättar kommunikationen och samarbetet mellan olika teammedlemmar."

Vill du veta mer om att använda ett CRM-system i praktiken? Läs vårt kundcase om hur iCore använder HubSpot här.

En självklar del av teamet trots distans

Smarkit Agencys kontor ligger i Stockholm, men Petter bor i och jobbar till största del från Örebro. Några gånger i månaden kommer han in till kontoret för att umgås eller ta möten live. Han uppskattar att ha flexibiliteten som distansarbetet erbjuder.

"Att arbeta på distans fungerar jättebra för mig. Jag känner mig ändå som en del av teamet tack vare den effektiva kommunikationen via Slack och Teams."

Det som Petter uppskattar mest med att arbeta på Smarkit Agency är kombinationen av roliga arbetsuppgifter och härliga kollegor. 

”Alla i teamet har en ”can do”-attityd. Vi tar oss an utmaningar tillsammans, vi gör det sjukt bra och har roligt på vägen!"

Läs även: Vilka krav ska du ställa på ditt CRM-system?

Vill du också bli en del av Smarkit Agency?