För oss på Smarkit Agency har 2021 varit ett spännande år. Inte nog med att vi fortsätter vår snabba tillväxtresa, vi har också lanserat vår podcast – Smarketingpodden! I den får du lära dig om säljstrategier och marknadsföringstrender, allt med syftet att få sälj och marknad att arbeta tillsammans och skapa fler affärer än någonsin. Så vilka avsnitt kan hjälpa dig att bli extra vass under 2022? Vi har samlat 5 must haves.

Är du ett fan av podcasts? Det är klart du är. Men vi vet också att din tid är dyrbar. Att lyssna igenom en hel podcast kan kännas överväldigande. Så därför vill vi nu hjälpa dig att börja med de avsnitten som är mest relevanta för dig.

Tips! Läs även: Begrepp och nyckeltal - vi listar 5 viktiga bloggar som vägleder dig in i 2022

I den här artikeln listar vi de 5 viktigaste avsnitten för dig som vill starta 2022 på topp, med nya insikter du kan applicera i din organisation. För dig som vill starta 2022 med gasen i botten helt enkelt!  

Här kommer de 5 viktigaste avsnitten från Smarketingpodden för dig som vill att säljåret 2022 ska bli det bästa någonsin:

Avsnitt 2 – Vad kännetecknar ett högpresterande sälj- och marknadsteam?

Våra säljrävar Niloo Lopez och Linda Tjerneld slår sina erfarna huvuden ihop och diskuterar grundpelarna som utgör ett effektivt och högpresterande sälj- och marknadsteam.

I avsnittet får du lära dig om:

  • 5 grundstenar som alla högpresterande sälj- och marknadsteam har gemensamt

  • Vilka är de vanligaste frågorna från sälj- och marknadschefer?

  • Vem har ansvar för att få in varma leads?

Avsnitt 3 – Vad innebär Smarketing utifrån säljarens perspektiv?

Smarketing är strategin som svetsar samman sälj och marknad för att skapa fler affärer. I det här avsnittet får vi lära känna Andreas Wickell, som har över 25 års erfarenhet som säljare, säljcoach och entreprenör. Han berättar om sin syn på Smarketing och hur du som säljare kan förhålla dig till begreppet för att maximera försäljningen.

I avsnittet får du lära dig om:

  • Hur smarketing kan gynna både säljaren och säljchefen i din organisation

  • Varför kunder går från kalla till varma leads snabbare när du har byggt en smarketing-strategi

  • Borde marknad följa med på säljmöten?

  • Hur får man med sig hela organisationen på tåget under en smarketing-transformation?

 

Avsnitt 7 - Så bygger du ditt personliga varumärke på Linkedin

Om du inte bygger ditt personliga varumärke på världens största affärsnätverk så ligger du efter.  För att maximera dina chanser till försäljning är det en självklarhet att synas på Linkedin idag. Men var börjar man? Vår copywriter Robin Andersson är något av en Linkedin-expert och i det här avsnittet får du lära dig hur du ska tänka när du börjar bygga ditt varumärke för att kunna göra 2022 till ditt bästa säljår någonsin!

I avsnittet får du lära dig om:

  • Varför måste du bygga ett personligt varumärke på Linkedin?

  • Anledningen till att många inte vågar posta på Linkedin

  • Vilka ämnen du borde skriva om

  • Hur du blir tankeledare inom din bransch

  • De vanligaste misstagen på Linkedin

 

Avsnitt 15 - Marknads roll i komplexa säljprocesser

Vilken roll ska marknad ta för att driva affären tillsammans med sälj? I det här avsnittet gästar Magnus Serratusell Wallin, Head of Marketing & Communication på Zwapgrid. Magnus har gjort det mesta inom marknadsföring, både operativt och strategiskt, och han brinner för att svetsa sammanmarknad och sälj med kunden som fokus.

I avsnittet får du lära dig om:

  • Hur kan marknad göra skillnad i komplexa säljprocesser?

  • Hur sätter man budskapen i kundens köpresa?

  • Varför marknadsförare måste utsättas för svåra frågor

  • Hur stor del har varumärkesbyggandet i att driva affärer?

 

Avsnitt 16 - Så får du din Sales & Marketing Automation att flyga

Spenderar du tid på uppgifter som egentligen kan vara automatiserade? Marketing Automation har blivit en trend som är här för att stanna, och de företag som investerar i sin Marketing Automation har mycket att vinna mot de som inte har tagit klivet. I det här avsnittet gästas Niloo Lopez av vår Marketing Automation-expert Petter Nilsson, och de går igenom allt du behöver veta för att börja arbeta mer effektivt och automatiserat.

I avsnittet får du lära dig om:

  • Hur du kommer igång med automation

  • Vilka fallgropar du måste undvika

  • Vad som måste finnas på plats i organisationen för att du ska lyckas, och öka din försäljning

 

Vi på Smarkit Agency älskar att ta in ny kunskap

Och vi är övertygade om att du som har mest kunskap även är den personen som har chansen att prestera bäst. Så investera i dig själv och din organisation genom att lyssna på dessa 5 viktiga säljavsnitt. 2022 års säljbudget kommer att tacka dig.

Gå in och prenumerera på Smarketingpodden i ditt poddverktyg!

Gå till Spotify!